Skip to main content

Educational Psychology

                🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂
Psychology is the scientific study of behavior and mental processes. 

Educational psychology is the branch of psychology that specializes in understanding teaching and learning in educational settings. Psychology is the scientific study of behavior and mental processes. 

                🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂 Cognitive Development(Jean Piaget)
How development Occurs?

1. Schemes:  A kind of folder or blocks that child stores memories of different categories.(Banging is a favorite scheme used by babies to explore their world)
ཨ་ལོ་གིས་ ཕྱི་ཁའི་ཡུལ་དང་འཁྲིལ་ཏེ་ མྱོང་མི་ཚོར་བ་ག་བཟུམ་ཨིན་རུང་ ཡིག་སྣོད་བཟུམ་སྦེ་ སྡེ་ཚན་བཟོ་སྟེ་བཞག་ཡོདཔ་ཨིནམ་མས། དེ་ཡང་ ཕྱི་ཡུལ་དང་འཕྱད་པའི་ཚེ་ ཀླདཔ་ནང་ཧེ་མ་ལས་ཡོད་པའི་ ཡོན་ཏན་ཚུ་ལག་ལེན་འཐབ་སྟེ་ འདི་གི་གནས་སྟངས་ཚུ་ ཤེས་དོ་ཡོདཔ་ཨིན། དཔེར་ན་ བརྡུང་ནི་འདི་ ཨ་ལོ་གིས་དགའ་ཤོས་ཅིག་དང་ ཨ་ལོའི་ཀླདཔ་ནང་ཧེ་མ་ལས་ཡོདཔ་ལས་ ཅ་ལ་ག་ཅི་ཨིན་རུང་ བརྡུང་བཞིནམ་ལས་ ཤེས་ཚུགས་དོ་ཡོད་ཨིན།
2. Assimilation(adaptation)
According to Piaget adaptation is the process of adjusting  schemes in response to the environment by means of assimilation and accommodation.(Assimilation occurs when they incorporate new objects into the scheme). 
3. Accommodation:  Accommodation it coccurs when new object does not fit the exiting scheme.)
            🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂
1. Sensorimotor: ཨ་ལོའི་ཚོར་བ་དང་བསྟུན་ སེམས་ཁམས་འགྱུར་བ།  ལོ་ཚད་  ༠ - ༢།  Children will build schemas by involving their body figures. Eg. Sucking of  fingers. No object permanance: Child will not cry or look for mother, if mother moves out silently. 
 
2. Pre-operational stage. (ལོ་ཚད་ ༢-༧) ཀླེགཔ་གཡོག་བཀལ་ནིའི་ གྲ་སྒྲིག་འགོ་བཙུགས་པའི་དུས།
Spoke few words like Papa, mama.
They are egocentric, AB error. 

2.1) Syncretic reason: Questionings, doubts, reasons to over come disequilibrium. ཁྱད་ཆོས་གཅིག་དང་གཉིས་ལུ་ གཞི་བཞག་སྟེ་ མཐའ་རྟོགས་མི། དཔེར་ན་  མིག་ཤེལ་བཙུགས་རེ་བཙུགས་ཚེ་ ཨཔ་དཔལ་འབྱོར་ཟེར་ ཁས་ལེན་དོ་བཟུམ། 
No valid reasons! 

2.2) Transductive reason: Making relation with syncretic reason. 

2.3) Animistic: དངོས་ཅན་དངོས་མེད་ག་ར་ལུ་ སེམས་ཡོད་པའི་ དབང་དུ་ཐལ་ནི། དཔེར་ན་   བེག་འདི་གྱང་ནུག རྩེད་དོམ་འདི་འདྲོག་ནུག་ཟེར་ ཁོང་དང་མཉམ་བཞག་ནི་ལ་སོགས་པ།

Intuitive Stage( Age 4-7  Direct response with no logic and reason ) Simple language, self centered, no manipulataions, no valid reasons. དཔེར་ན་ ག་ཅི་སྦེ་ལྟོ་མ་ཟཝ་སྨོ་ཟེར་འདྲི་བ་ཅིན་  དེ་སྦེ་རང་།   འདི་ག་ཅི་ཨིན་ན་ཤེས་ག?  ང་གིས་ཤེས་པ་སྟེ་ཟེར་ སླབ་ནི་ལ་སོགས་པ།  
No conservations
No reversivity 

3. Concrete operational: (ལོ་ཚད་༧-༡༡) འོས་འབབ་དང་ལྡན་པའི་ བློ་སླབ་ནི། དྲི་དཔྱད་དང་ཁུངས་དོན་ རྒྱབ་ཁུངས་ལེགས་ཤོམ་ བློ་ཁ་ཡངས་ཏོག་ཏོ་སྦེ་ སྡོད་འོང་།  *ཨ་ལོ་ཚུ་གི་བསམ་འཆར་འདི་ལུ་  ཁས་ལེན་དགོ 

4. Formal Operational:(ལོ་ཚད་༡༡ ལས་ཡར)  ཨ་ལོ་འདི་རིག་པ་མཚར་དྲགས་ བློ་གི་དོན་མ་འདྲཝ་སྦེ་རྟོགས་པའི་ཁར་ རང་གི་མནོ་མི་གུ་ ཁུངས་དང་དོན་དཔྱད་ དྲན་ཤེས་  ཏིང་ཟབ་པ་སྦེ་འབད་ཚུགས་པའི་  གནས་སྟངས་ནང་ལྷོད་པའི་དུས་སྐབས།  *སྐྱོན་  Idealistic ནུས་པ་སྦོམ་ ཡ་མཚན་ཅན་ འབད་ནིའི་ མནོ་བསམ་གཏང་འོང་།  Imaginary Audiance:  ག་ར་ང་ལུ་བལྟ་སྡོད་དོ་འོང་ཟེར་བའི་ འཆར་སྣང་ཚུ་ཡང་ ཤར་ནིའི་འགོ་བཙུགས་པའི་ དུས་སྐབས་ཡང་བྱུང་ནི་ཡོད།

སློབ་དཔོན་སྦེ་སྡོད་པའི་སྐབས་ སེམས་ཀྱི་གནད་འགག་ཆུང་མི་ ཨ་ལོའི་སྡེ་རིམ་དང་པ་དང་གཉིས་པ་ནང་ སྡོད་མི་ལེ་ཤ་རང་འཕྱད་འོང་། འདི་སྒང་ ཨ་ལོའི་schema དང་བསྟུན་ ཆོས་སྟོན་དགོཔ་ཨིནམ་པའི་ཁར་ ཨ་ལོ་ཚུ་  སྡེ་རིམ་དང་པ་(sensorimotor) དང་  སྡེ་རིམ་གཉིས་པ་( Preoperational) ནང་སྡོད་མི་ཚུ་ སེམས་རྒྱ་སྦོམ་བཟོ་ཐབས་ལུ་བརྩོན་ཞིནམ་ལས་ ཨ་ལོ་ཚུ་( Concrete Operational ) དང་ ( Formal Operational) ནང་ བཀོད་ནིའི་ ཐབས་ལམ་ཚུ་སྟོན་དགོཔ་ཨིན།  དེ་སྦེ་བ་འབད་བ་ཅིན་ སེམས་ཀྱི་རྒྱ་ཆུང་ཀུ་ ཨ་ལོའི་རྣམ་ཤེས་ནང་ལུ་རང་ ལུས་པ་ཅིན་ ཤེས་ནའི་ཟུག་མེདཔ་ལས་ མི་འདི་སྦོམ་འགྱོཝ་ད་ དཀའ་ངལ་དང་གདོང་ལེན་ སྦོམ་འབྱུང་སྲིད་ནི་ཨིནམ་མས།
       🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂
Vygotsky Socio-Culture Development Theory

ཨ་ལོ་ཚུ་གི་ནང་ན་གི་ (Schemas) འདི་ Piaget གིས་གསུངས་དོ་བཟུམ་སྦེ་ སྡེ་རིམ་སྦེ་འགྱུར་ནི་མེན་པར་ ཕྱིའི་གནས་སྟངས་ ལམ་ལུགས་སྲོལ་དང་ ཡིད་ཆེས་ཚུ་དང་བསྟུན་ འགྱུར་བཅོས་འགྱོ་འོང་ཟེར་བཀོད་ནུག Piagets གིས་འབད་བ་ཅིན་ ཨ་ལོ་ཚུ་གིས་ ( Discovery Learning) འབད་ནི་ལུ་ནུས་པ་ཡོད་ཟེར་ བཀོད་རུང་ Vygotsky གིས་འབད་བ་ཅིན་ ཨ་ལོ་གིས་ཤེས་ནིའི་དོན་ལུ་ རྒྱབ་སྐྱོར་དང་ཆ་རོགས་དགོ་ཟེར་བཤད་ཅི།

Schemas are made and disturbed by external atmosphere, culture & believes. 

གང་ལྟར་ཡང་། Vygotsky གིས་གསུངས་མི་ནང་ ཨ་ལོའི་ནང་ན་གི་ schemas འདི་ ལམ་སྲོལ་དང་ཡིད་ཆེས་ཚུ་གིས་ འགྱུར་བ་འགྱོ་འོང་ཟེར་བཤད་ཅི། དཔེར་ན་ ཤར་ཕྱོགས་དང་ནུབ་ཕྱོགས་ཀྱི་ ལོ་ཚད་མཉམ་པའི་ཨ་ལོ་གཉིས་ཀྱི་ ནང་ན་གི་schemas གནས་ཚུལ་གསོག་འཇོག་འདི་ སོ་སོ་འོང་། འདི་ཡང་ ཁོང་གཉིས་ཀྱི་ ལམ་ལུགས་སྲོལ་ཚུ་ སོ་སོ་ཡོདཔ་ལས་ཨིན།

1. Zone of Proximal Development:  ཤེས་ནིའི་རེ་ཆེས། 
Disequlibrium: ལྷབ་ནི་གི་ཟུག་ཡོད་པ།
2. Scafolding: རྒྱབ་སྐྱོར།
3. More Knowledgable Person: མཁས་མཆོག
ཨ་ལོ་ལུ་དཔེ་ཆ་སྟོན་པའི་སྐབས་ ཤེས་ནིའི་རེ་ཆེས་དང་ ལྷབ་དགོ་མནོ་བའི་ཟུག་ ག་ཅི་རང་འདུག་ག་ སློབ་དཔོན་གྱིས་ བལྟ་ཞིབ་འབད་དགོཔ་དང་ མཁས་མཆོག་ཟེར་ འདི་གི་སྐོར་ལས་ཤེས་མི་ཚུ་གིས་ སྟོན་ཞིནམ་ལས་རྒྱབ་སྐྱོར་འབད་དེ་ ཨ་ལོ་གིས་ཤེས་ཚུགསཔ་སྦེ་ སྟོན་དགོཔ་ཁག་ཆེ། ཨ་ལོ་གིས་ ཤེས་དགོ་མ་མནོ་མི་དང་ སྤྲོ་བ་མེད་མི་འདི་ ཨ་ལོ་ཚུ་ལུ་སྟོན་རུང་ ཁོང་གིས་ལྷབ་མི་ཚུགས་ཟེར་ བཀོད་ནུག 
 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂🍂 🍂
Educational implication of Vygotsky’s theory
Vygotsky's theory requires the teacher to collaborate with students in order to create meanings in ways that students can make their own instead of a teacher dictating.

Reciprocal teaching allows for the creation of a dialogue between students and teachers. The teacher and students alternate turns leading small group discussions. After modeling the strategies, students began to assume the teaching role.

Also, Cooperative learning, in which peers resolve difference of opinion and work toward common goals is inspired by Vygotsky's theory.

Cognitively Guided Instruction is another strategy to implement Vygotsky's theory. This strategy involves the teacher and students exploring problems and then sharing their different problem solving strategies in an open dialogue.
The physical classroom, based on Vygotsky's theory, would provide clustered desks or tables and work space for peer instruction, collaboration, and small group instruction.

Like the environment, the instructional design of material to be learned would be structured to promote and encourage student interaction and collaboration. Thus the classroom becomes a community of learning.
Because Vygotsky asserts that cognitive change occurs within the zone of proximal development, instruction would be designed to reach a developmental level that is just above the student's current developmental level.

Teachers must look for discrepancies between students' efforts and the solution (assessment), control for frustration and risk, and model an idealized version of the act (Hausfather, 1996).
It is essential that the partners in cooperative or collaborative groups are on different developmental levels and the higher-level partner is aware of the other learner’s lower level.












Comments

མི་མངམ་གིས་ ལྷག་མི་རྩོམ།

Lungtenzampa or is it because we are Desuup? - Dorji Choden

WORLD WAR II (September 1, 1939, to September 2, 1945)

Save me - Sonam Tenzin(ST)

སྲིད་པ་འཁོར་ལོ།

དྲན་གཏམ།

མདོ་རྒྱ་ཆེར་རོལ་པ་ལས། སྲིད་གསུམ་མི་རྟག་སྟོན་ཀའི་སྤྲིན་དང་འདྲ།། འགྲོ་བའི་སྐྱེ་འཆི་གར་ལ་བལྟ་དང་མཚུངས།། འགྲོ་བའི་ཚེ་འགྲོ་ནམ་མཁའི་གློག་འདྲ་སྟེ།། རི་གཟར་བབ་ཆུ་ལྟ་བུར་མྱུར་མགྱོགས་འགྲོ།